Revitalisering som betaler seg

I et marked med nye og smarte betalingsløsninger ønsket Nets å revitalisere merkevaren eFaktura.

eFaktura er en frittstående merkevare, men opptrer ofte sammen med AvtaleGiro. De to skal kunne kle hverandre, men samtidig framstå med egne og tydelige identiteter. Dessuten skal eFaktura fungere som støttet merkevare i materiellet til banker og bedrifter, hovedsakelig i digitale flater. Oppgraderingen av identiteten skulle bidra til å beholde eksisterende kunder og tiltrekke seg nye, spesielt yngre.

Resultatet ble en revitalisering med glimt i øyet. Vi døpte den No KID-ing. Det visuelle fokuset er check-boksen, som sier noe umiddelbart om hvor enkelt eFaktura er. Samtidig kommer det klart fram gjennom farger, typografi og en oppstrammet logo, hvem som er avsenderen. Dette er også en identitet som er nær knyttet til et knippe lekne tekstbudskap som handler om å slippe å taste inn KID-numrene. For eksempel: No KID-ing. Leave those KIDS alone. Tired of the KIDs? Dette gjør den visuelle identiteten fleksibel og kampanjevennlig.

Kontaktperson

Christina Lind
993 63 319 / christina.lind@iteragazette.no