Superstjerne på asfalt

Lemminkäinen skinte i et univers fylt med veivalser og menn i hjelm.


Lemminkäinen er blant de mest betydelige aktørene i det norske asfaltmarkedet.

Dette er en integrert kampanje rettet mot entreprenører over hele Norge. Asfaltleverandører kommuniserer svært tradisjonelt, med menn i hjelm, veivalser, lastebiler og lignende. Lemminkäinen ville skille seg ut fra konkurrentene NCC, Veidekke og PEAB. Vi ga dem derfor et helt annet og skarpere kampanjeuttrykk, hvor selskapets oransjefarge ble trukket fram og fokuset ble satt på råstoffet asfalt.

Kampanjen begynte bredt, med annonser i fagpressen, for så å gå spissere til verks med messestand på Bygg Reis deg-messen på Norges varemesse og DM mot de viktigste entreprenørene.

I 2013 fylte Lemminkäinen Norge 80 år. Det markerte de med en egen, norsk utgivelse av historier fra det finske nasjonaleposet Kalevala (1835). Boka gikk ut til selskapets 700 ansatte i Norge. En av heltene i historiene herfra er vikingen Lemminkäinen.

 

Kontaktperson

Merete Brekke Skara
Tlf. 930 92 874 / merete.brekke.skara@iteragazette.no