Matnyttig påfyll

NorgesGruppen ønsker å formidle relevante og gode historier om arbeidet de gjør for et sunnere, mer miljøvennlig, levemde og mangfoldig Norge. Dette har resultert i kommunikasjonskonseptet «Matnyttig», utviklet i tett samarbeid med Itera Gazette.

De gode historiene blir formidlet i sosiale medier, på norgesgruppen.no, i podcasten «Øre for mat» og gjennom magasinet «Matnyttig». Itera Gazette har i samarbeid med NorgesGruppen utviklet det journalistiske og visuelle innholdet til alle kanalene, samt at vi har jobbet med desking og brukertesting.

Magasinet Matnyttig

Matnyttig har blitt et mangfoldig magasin, med historier og artikler om blant annet: hvordan redusere saltinntaket, hva påvirker våre handlevaner, hvordan vil vi handle i framtiden og hvordan kutte matsvinnet. Her stifter du bekjentskap med dedikerte eksperter, medarbeidere, bønder, bloggere og barn – alle med en glødende interesse for mat og for bransjen. Folk du også «treffer» på film i sosiale medier i ukene fremover.

En bedre hverdag

- NorgesGruppens visjon er å gi befolkningen en bedre hverdag. Gjennom Matnyttig formidler vi hvordan vi hver dag jobber for å etterleve visjonen vår. Vi er veldig stolte av resultatet, og den synligheten de gode historiene gir. Tusen takk til Itera Gazette for godt samarbeid, sier Signe Bunkholt Sæter, kommunikasjonssjef samfunnsansvar og bærekraft i NorgesGruppen.

Kontaktperson

Christopher Hjort
97605129 / christopher.hjort@iteragazette.no