Golden Tie Award til Trude Margel

29. september i år mottok Trude B-J Margel, kommersiell direktør i Itera,  Golden Tie Award 2018. Prisen ble mottatt for hennes bidrag til europeiske mediehus i snart 15 år. I tillegg ble hennes verv som styreleder i det europeiske styret og medlem av INMAs internasjonale styre trukket frem. Vi gratulerer!

Margel mottok prisen på INMAs europeiske konferanse i Amsterdam 29. september. Hun er for tiden både president i det europeiske styret og medlem i det internasjonale styret. INMA, International News Media Association er en ideell organisasjon som jobber for bærekraftig forretningsutvikling i medieindustrien.

The Golden Tie Award deles ut til utvalgte personer som i særlig grad har bidratt  til å fremme endringer og inspirasjon i INMA og det europeiske medielandskapet. Margel er særdeles opptatt av digitalisering av "legacy" forretningsmodeller og abonnementsløsninger som møter dagens brukere.  

 

Trude vinner inma-pris.JPG

Herman Verwimp (tidligere Gijbels Group i Belgia) har også mottatt The Golden Tie Award. Han fortalte i sin tale at Trude Margel «bringer både varme, klokskap og oppriktighet til sitt engasjement» og at hun er «et eksempel for mange andre i en industri der kvinnelige toppledere fortsatt er i mindretall». I tillegg ble hennes ledelse av fjorårets konferanse i Oslo sammen med medieaktører som Schibsted og Amedia «en populær suksess med industriens beste og mest relevante cases presentert. Hun tror fullt og fast på at innovasjon oppstår når man deler sine utfordringer med andre og er åpen for endringer».

«Gjennom samtaler og deling av idéer oppstår magien. Denne troen tar hun også med seg i sin lidenskap for Afrikas utryddingstruede dyr».

 

Trude og INMA CEO Earl Wilkinson holder innlegg om plattformutvikling.jpg

 

Om Trude B-J Margel 

Før Trude kom til Itera tilbrakte hun over 20 år i kommersielle lederroller hos Hegnar Media, Schibsted og Orkla Media/Edda Media/Amedia. Trudes første engasjement for INMA var å lede "The International Advertising Committee", en oppgave som styrket mediehusene med "best practice" forretningsområder for utvikling av digitale kommersielle flater.

Om INMA

INMA (www.inma.org) er verdens ledende leverandør av global "best practice" og markedsføringsidéer for medieindustrien som ønsker å vokse gjennom endringer og innovasjon. INMA er basert i Dallas, og har 10 000 medlemmer i over 700 mediebedrifter fra over 70 land. INMAs regionale styrer består av frivillige medieledere håndplukket fra utvalgte land. Deres styreledere er representert i det internasjonale styret.