Instech Solutions og Itera indgår rammeaftale

Itera Instech

Tidligere i sommer underskrev Instech Solutions (ITS AS) og Itera en rammeaftale, der inkluderer udvikling og styring af deres INS2000 + søforsikringsløsning. Det nye samarbejde vil hjælpe med at styrke Instech Solutions markedsposition og leveringskapacitet. På lang sigt vil der blive set muligheder for strategisk samarbejde på tværs af Iteras discipliner.

Instech Solutions, der har hovedkontor i Bergen, er verdens førende softwareudvikler i den globale marine forsikringssektor. INS2000 + er et komplet havforsikringssystem, der bruges af forsikringsselskaber og mæglere over hele verden. Instech Solutions er et datterselskab af Norwegian Hull Club, en førende marineforsikringsforening med medlemmer og kunder over hele verden.

Samarbejdet er i tråd med Iteras vækstplaner i Vestlandet samt fokus på nye sektorer. Itera opretter et tværfagligt udviklingshold, der i løbet af efteråret bygger ekspertise inden for søfartsforsikring og Instech Solutions tekniske løsninger. Dette vil lægge grundlaget for et effektivt og tværfagligt samarbejde i fremtiden.

- Vi skal i første omgang etablere et samarbejde relateret til at hjælpe med udvikling og styring af nøgleløsninger, og Itera vil være en integreret del af Instech Solutions, siger Odd Hafid Khalifi, som er direktør for strategiske konti & nye markeder hos Itera.

Itera og Instech.jpg

- Dette betyder, at vi vil opbygge ekspertise omkring kritiske løsninger, der i øjeblikket bruges af havforsikringsselskaber over hele verden, herunder Norwegian Hull Club, Skuld, AON, Groupe Siaci Saint Honore og Combiaso Risso. Senere vil vi se på muligheden for at udvide til andre discipliner inden for Iteras servicetilbud, fortsætter Khalifi.

- Vi håber på, at dette er starten på et langsigtet og strategisk samarbejde med Itera. Dette vil give os spændende muligheder for at udvikle vores løsning yderligere, og vi håber at kunne integrere flere tjenester fra Itera i fremtiden, siger Ole Jørgen Eikanger, som er administrerende direktør for Instech Solutions.