Itera og Microsoft arbejder sammen om international skalering af smarte energiløsninger

GettyImages-611333222(1)

Med et kompromisløst fokus på at skabe slutbrugerfordele, udnytter Itera teknologiplatforme udviklet af de største tech-giganter. Dette er en effektiv måde at forbinde de nyeste applikationer og løsninger med den enorme mængde data, der allerede findes.

Skabelse af digital værdi

Et område, hvor dette er muligt i dag, er energisektoren, hvor Microsoft har udviklet en række dataløsninger, som Itera bruger og udvikler i tæt samarbejde med vores kunder og partnere. Sammen skaber vi digital værdi.

Globalt skalerbar og omkostningseffektiv

Iteras ambition er altid at være den første til at forstå og anvende løsninger udviklet inden for alle områder af Smart Energi. Det betyder, at vi arbejder med både energiproduktion, transmission, distribution og forbrug. Vi har erfaring med at arbejde i DevOps-teams og ekspertise i - blandt andet - big data og AI som deles med Microsofts team i Norden og på hovedkvarteret i Redmond, USA. Alle løsninger er cloudbaserede og er udviklet til, at være af høj kvalitet, globalt skalerbare og omkostningseffektive.

Aktiv i det smarte energiøkosystem

Itera og Microsoft samarbejder tæt med en række innovative energiselskaber, og det økosystem, som de er en del af. Alle de virksomheder, vi arbejder med, har hovedkontor i Norden, mens en række projekter udføres internationalt. Dette giver os mulighed for at skalere smarte energiløsninger hurtigt og omkostningseffektivt. Gennem dette partnerskab udnytter vi hinandens styrker: Microsoft gennem rollen som platformejer (Azure) og Itera i rollen som innovations- og realiseringspartner. Sammen arrangerer vi også en række roundtables om energi og andre industriaktiviteter.

henrik-solver

Vil du vide mere om Itera og Smart Energi? Tag kontakt til henrik.solver@itera.dk !