New User Experience

Nye teknologier legger til rette for å levere nye brukeropplevelser, og skaper også endringer i brukeradferd. Begge deler fører til at virksomheter kontinuerlig må tilpasse design, innhold og funksjonalitet i tjenestene sine for å fortsette å begeistre og i ytterste konsekvens overleve.

User Experience

Hvilket design appellerer? Hvilket innhold oppleves som relevant? Og hvordan fungerer brukergrensesnittet mest mulig intuitivt?

Brukerne har fått økt makt, og stiller stadig større krav til løsningene de tar i bruk. Det kan handle om   personvern, transparens og ikke minst bærekraft, eller de kan være opptatt av enkelhet og brukervennlighet. Uansett må kravene være med helt fra starten når man utvikler nye løsninger. Dette kan Itera hjelpe med. Vi er eksperter på hvordan man kan gjøre hverdagen bedre for folk i møte med ny teknologi.

Eksempler på nye brukeropplevelser i hverdagen tilgjengeliggjort av ny teknologi

  • Du snakker med Google Home og Alexa takket være Machine Learning, og da særlig Deep Learning. 
  • Du snakker med chatbots takket være Natural Language Processing og andre maskinlæringsalgoritmer.
  • Du følger nettbestillingen din i sanntid takket være Data Streaming.
  • Du får personlige forslag til hva du bør se og kjøpe takket være Data Streaming og Machine Learning
  • Du slipper besøk av vaskemaskinreparatøren fordi maskinen sender sensordata til Miele og får oppgradert software i retur takket være IoT og maskinlæring.
  • Er du omgitt av IoT-devices som Apple Watch, Fitbit og baderomsvekt koblet til nettet? Da kan du kanskje følge med på en digital tvilling som viser deg oversikt over hjerterytme, eller se om vekten har vært stabil de siste månedene.
Jorunn Aarskog

Jorunn Aarskog

Senior Advisor and Planner

jorunn.aarskog@itera.no