Gratulerer til Hydro Extrusion med nye nettsider

Vi gratulerer vår kunde Hydro Extrusion med nye nettsider, som gikk live i dag!

Hydro Extrusion er verdens største leverandør av aluminium, med kunder over hele verden. De hadde behov for å få en tettere relasjon til sine kunder gjennom sine digitale flater, gjennom nye nettsider. Med andre ord, løsningen ble utviklet med fokus på kundens kunde.

Behov for fleksibel prosjekttilnærming

Med kontorer i 40 land og behov for å kommunisere på 23 språk, var det klart allerede fra starten at løsningen som skulle utvikles ville bli mer enn gjennomsnittlig omfattende. Itera og Sapa ville derfor teste konseptet så tidlig som mulig for å unngå ressurskrevende justeringer og endringer senere i prosessen.

Utviklingsprosjektet startet 1. september 2016, og med en fleksibel prosjekttilnærming var en funksjonell beta-versjon klar allerede tre måneder senere. I april 2017 ble løsningen ferdig, med innhold oversatt til 23 språk.

Stor leveranse fra lite, dedikert team

Itera har levert forprosjekt, strategi, design, utvikling (siden er bygget på EpiServer), innholdsstrategi og kommunikasjonsprofil, oppsett av Google Analytics, alt i tett samarbeid med Hydro Extrusion. Kjerneteamet som har levert dette er på kun seks personer.

- Hele teamet syns at dette har vært en morsom og faglig utfordrende oppgave, og gleder seg over lansering sammen med Hydro Extrusion. Her har vi fått jobbe med helheten, som vi er virkelig gode på, sier Klara Opdahl (Prosjektleder).