Itera inngår partnerskap med Arrow Electronics

Oslo, 21.01.2019: Itera (ITE) har inngått et strategisk partnerskap med det internasjonale selskapet Arrow Electronics. Avtalen innebærer at Itera blir styrket i sin rolle som leverandør av tjenester basert på skyplattformer, IoT samt lisensoptimalisering.

Arrow Electronics har en sterk posisjon innen IoT og har en god utviklet distribusjonsportal for CSP-lisensiering (cloud solution partner), ArrowSphere, til de største globale plattformleverandørene, og Itera blir gjennom denne avtalen en del av dette økosystemet. ArowSphere åpner også for at Itera kan tilby sine kunder å samle sin lisens- og produktportefølje på ett sted.

«Samarbeidet med Arrow gir spennende muligheter for å kunne skape reell forretningsmessig verdi for kundene våre ved hjelp av IoT. Mange virksomheter har et stort potensial i å samle inn og analysere data for å tilpasse måten de opererer på. Her kan Itera levere uvurdelig innsikt ved bruk av IoT, slik at datamengder som hittil har ikke har vært tilgjengelig raskt nok, omfattende nok og nøyaktig nok blir et verdifullt beslutningsgrunnlag for løpende tilpasning av virksomheten. Arrow har også et stort kompetansenettverk, så her ser vi mange spennende muligheter», sier Arne Mjøs, konsernsjef i Itera.