Min hverdag som tester

Woman looking on computer screen.

Test handler om å kvalitetssikre leveransene til kunden. Flere av våre testeksperter er i oppdrag hos Santander for å sørge for kvalitet i samarbeid med forretningen. Et langvarig og tett samarbeid har gitt Itera god innsikt i Santanders forretningsprosesser. Anna forteller om hverdagen som tester hos Santander. 

Skrevet av Anna Gavriluk, Test Automation Architect i Itera

 

Kvalitetssikring er en uavhengig og kompleks oppgave, og Santander er en av våre kunder der oppdrag innen test ble et startpunkt for videre samarbeidVårt engasjement startet med å bidra til å bygge opp akseptansetestprosessen for det nye systemet som håndterer alle låneprodukter. Samarbeidet ble etterhvert utvidet, og omfattet etterhvert utvikling av både interne og kunderelaterte løsninger.

Dette inkluderer nye applikasjoner for kundesupport, bilforhandlere, bankagenter, privatkunder og bedrifter. Det handler ikke mer om bare å utvikle bestemte komponenter, men å gi råd og utforme løsninger for nye forretningsprosessernoe som er komplekst, spennende og utfordrende 

Akkurat nå har vi en rekke forskjellige prosjekter innenfor samme økosystem, som gjør aktiv bruk av Azure-plattformen og .Net-teknologi. Teamene jobber etter agile metoder, og samarbeider tett med både forretningssiden og interne og innleide konsulenter for å sikre optimal kvalitet.  

Ansvarsområdene varierer, og er ikke begrenset til typisk funksjonell UI-testing. Snarere tvert imot, i teamet får en også jobbet med white box-testingytelsestesting og automatiserte tester. Alle har dermed muligheten til å videreutvikle fagkompetansen sin, og også til å få dypere domenekompetanse innen banksektoren. 

Alt i alt en spennendeutviklende hverdag!